Sporto rėmimo fondo projektas

Projektas Nr. SRF-FAV-2019-1-0389  ,,Judame, daugiau ir išradingiau“ bendrai finansuojamas valstybės Sporto rėmimo fondo lėšomis, kurį administruoja Švietimo, mokslo ir sporto ministerija ir Švietimo mainų paramos fondas

Projektas „Judame daugiau ir išradingiau”

„Judame daugiau ir išradingiau“ vaikų fizinės būklės gerinimas remiantis natūraliu aktyvumu

            Kauno lopšelio – darželio ,,Vėrinėlis“ bendruomenė trečius metus įgyvendina projektą ,,Judame daugiau ir išradingiau“  bendrai finansuojamą valstybės Sporto rėmimo fondo lėšomis, kurį administruoja Švietimo, mokslo ir sporto ministerija ir Švietimo mainų paramos fondas. Sporto specialistai kryptingai plėtoja judėjimo funkcijas, ugdo vaikų fizines ypatybes. Fizinių ypatybių sąvoka apibūdina kokybinius fizinės veiklos arba atskiro veiksmo ypatumus.

Vaikų fizinę būklę gerina natūraliu aktyvumu sporto šakų specialistai: fizinio aktyvumo (kūno kultūros) mokytojas, šokių (liaudies žaidimų) mokytojas,  šokių (sportinių) treneris, jogos treneris gerina vaikų fizinį darbingumą, adaptacines galimybes. Vaikai pratinami laisvai valdyti kūną, ugdyti raumenų pojūtį bei gebėjimą atlikti veiksmus ekonomiškai – diferencijuoti greičio, jėgos, ištvermės paramertus priklausomai nuo konkrečių sąlygų.

Ugdytinos vaikų fizinės ypatybės skirtingose fizinio aktyvumo pratybose/ pamokėlėse/ treniruotėse (žr. pav.)

Liaudies žaidimų (šokio) pamokėlių vaikų fizinės būklės gerinimas

Šokių (liaudies žaidimų ) mokytoja pamokose atskleidžia vaikų judesių išraiškos būdus. Vaikų prigimčiai artima judesių išraiškos forma yra imitcija pagal muziką, įdomų pasakojimą, pasaką. Vaikai mėgsta pamėgdžioti žvėrelių, paukščių veiksmus, gamtos reiškinius pasakų veikėjus. Ugdomas gebėjimas judesiais pavaizduoti vienus ar kitus būdingus veiksmų bruožus. Vaikai skatinami judesiais, gestais, mimima, garsiais išreikšti savo emocinę būseną, nuotaiką. Taip pat galima improvizuoti jiems suprantamą muzikinį siužetą, pasaką. Tam tinka laisvieji pratimai, specialios judesių kombinacijos, įsivaizduojami ir pačių sukuriami judesiai ir veiksmai. Būdinga tai, kad vaikai orientuojami suvokti judesių grožį, jais perteikti išgyvenimus ir mintis, kurti įvairius judesius ir jų derinius.

Liaudies žaidimų pamokėlėse judesių tikslumas ugdomas atliekant pačius elementariausius, pagrindinius judesius. Vaikai atlieka judesius bendrais bruožias, įvaldant bendrą jų struktūrą.  5 – 7 metų amžiuje pamažu didinami reikalavimai tiksliai atlikti judesį erdvėje, kurti taisyklingą judesio modulį. Vaikai kaskart vis tikliau diferencijuoja judesio jėgą, judesius atlieka vis ritmiškiau, reikiamu tempu. Tam naudojami įvairūs pratimai, žaidimai.

Fizinio aktyvumo pratybų ,,Sportuok sveikai“  vaikų fizinės būklės gerinimas

Vaikai turi skirtingai įgimtus gebėjimus, kurie ugdant kaskart vis aiškiau ir ryškiau pasireiškia. 3 -7 metų amžiaus vaikams būdingas fizinis aktyvumas, noras žaisti.  Paprasti, bet įvairūs pratimai, kuriuose nereikia judesių tikslumo, turtina vaikų patirtį, ugdo vaikų fizines ypatybes – greitumą, ištvermę ir jėgą.

Sportinių šokių treniruočių vaikų fizinės būklės gerinimas

Sportinių šokių treniruotėse ugdomas vaikų judesių tikslumas ir koordinacija.

Judesių tikslumas ir korekcija lavėja bei tobuėja praktinėje vaiko veikloje, per specialias judesių mokymo pratybas (pvz. mestas kamuoliukas įkrito į krepšį, nuskriejo už vėliavėlės, peršoko per ,,griovį“ ir pan.).

Pirmiausia judesių tiklsumas priklauso nuo jutiminės patirties. Jutiminį judesio parametrų ( laiko, erdvės, jėgos) suvokimą stimuliuoja praktinė veikla.

Antroji signalinė sistema patikslina judesių vaizdinius, suteikia papildomos informacijos. Žodis, garsinis signalas, muzika padeda nustatyti judesio požymius, atlikimo tempą, ritmą. Tai atlieka regėjimo, raumenų pojūčio, klausos, kalbos analizatoriai.

Jogos treniruočių vaikų fizinės būklės gerinimas

Jogos trenerė, akcentuoja taisyklingos kūno laikysenos ugdymą. Siekiant suformuoti gražias kūno formas, gerą, tiesią kūno laikyseną, sudaryti palankias sąlygas vidaus organų veiklai reikia skirti pratimus, kurie lavina kaklo, pečių juostos, nugaros ir ypač pilvo preso raumenis. Labai svarbu išlavinti šiuos raumenis, kad taisyklingai formuotųsi griaučiai ir neiškryptų stuburas.

Jogos treniruotėse atliekami   pratimai/pozos lavina kaip tik šiuos raumenis. Tai kūno ištempimo pratimai, pasilenimai į kairę ir į dešinę, pirmyn ir atgal, pratimai iš įvairių pradinių padėčių, specialūs koreguojamieji pratimai ( sėdėjimas su smėlio maišeliu ant galvos, su gimnastikos lazda ant menčių, pasistiebus, stovėjimas ant vienos kojos). Atliekant tuos pratimus reikia siekti judesių tikslumo ir reikiamos įtampos.

Vaikus svarbu išmokyti taisyklingų pradinių padėčių – rankos prieš krūtinę, rankos už galvos, rankos už nugaros, rankos prie pečių, rankos ištiestos į šalis. Šios padėtys formuoja įgūdį taisyklingai laikyti kūną.

Parenkami pratimai, kurie harmoningai lavina visas stambiąsias raumenų grupes ir smulkiąją muskultūrą – bendrieji pratimai su įrankiais ir be įrankių. Jie stiprina kaklo, rankų, pečių juostos, nugaros, liemens, kojų raumenis. Atliekant įvairų darbą stiprėja raumenys, didėja sąnarių paslankumas, gražėja kūno formos, gerėja laikysena. Šie pratimai atliekami lėtu tempu, tačiau įtampa gana didelė. Fizinis krūvis organizmui didinamas pratimus kartojant daugiau kartų, pasunkinant perkialiamą kūno dalį kokiu nors nesunkiu įrankiu, atskirų kūno dalių arba savo kūno svoriu. Įtampą galima padidinti ir atitinkamu pradinės padėties pakeitimu, kuris užtikrina pastangų koncentraciją tam tikrose raumenų grupėse arba sudaro palankias sąlygas jėgai panaudoti.

2021 metų šūkis ,,Siekime fizinio aktyvumo kartu – išsilaisvinkime iš apribojimų”.

Tinkama mąstysena, motyvacija ir metodai pašalina visus apribojimus. Žengiant pirmyn, svarbu turėti žemėlapį, sėkmės modelį (žr. 1 pav.).

1 pav. ,,Beribiškumo modelis“

Šis modelis tinka tiek individams, tiek šeimoms, tiek organizacijoms. Mes visi turime savo unikalias istorijas, grumiamės su sunkumais ir galima pasidžiaugti savo pranašumais. Todėl, kad ir kokia būtų jūsų situacija, žinokite esate ne vieni.

Projekto įgyvendinimui taikysime šį ,,Beribiškumo modelį“ sporto šakų treniruotėse (jogos, sportinių šokių), pratybose (fizinio aktyvumo – ,,Sportuok sveikai), pamokėlėse (šokiai – liaudies žaidimai ir rateliai). Kiekvienas mokytojas, treneris sieks  mąstysenos be apribojimų KAS yra įmanoma vaikui?, motyvacijos be apribojimų KODĖL? energija, reikalinga daryti tai, ką reikia, kad pasiektume tikslą ? metodo be apribojimų  KAIP ? logiškos, susistemintos instrukcijos.

Sporto šakų specialistai savo dalyko specifikoje sujungs prasmę ir vertybes; išmokys vaikus, tėvus, organizacijos bendruomenę techninių bei taktinių veiksmų, taip jiems suteikiant galimybę pasiekti savo potencialą.


JUDESIO IR PROTO TRENIRUOČIŲ INTEGRAVIMAS

,,JUDAME DAUGIAU IR IŠRADINGIAU“

Mes, Kauno lopšelio – darželio ,,Vėrinėlis“ bendruomenė įgyvendiname projektą ,,Judame daugiau ir išradingiau“ bendrai finansuojamą valstybės Sporto rėmimo fondo lėšomis, kurį administruoja Švietimo, mokslo ir sporto ministerija ir Švietimo mainų paramos fondas.

Judėjimo aktyvumas – organizmo augimo bei tobulėjimo stimuliatorius. Sportas ir kiekviena kita judėjimo aktyvumo forma optimizuoja vaiko motorikos bei psichinės ir socialinės brandos vyksmą.

Keturi sporto specialistai: fizinio aktyvumo (kūno kultūros) mokytojas, šokių (liaudies žaidimų) mokytojas,  šokių (sportinių) treneris, jogos treneris, veiklas pagrindžia judesio mokymo bei funkcinės treniruotės principais. Galvos smegenys geriausiai treniruojamos, kai atlieka spontaniškus, dinamiškus, tikslius, įdomius, tikslingus ir originalius judesius, kur sujungiamas protas, emocijos ir judesiai.

Fizinio aktyvumo pratybų ir treniruočių  naudą specialistai pastebi taikydami metodus: Edwardo de Bono ,,Šešių mąstymo skrybėlių“ ir ,,Šešių veiklos batų“.

Scroll to Top
Skip to content